U Skupštini što prije jasno profilisati proevropsku i reformsku većinu za proces EU integracija


(Izvor: CDM)


Više je nego neophodno i urgentno da se u Skupštini Crne Gore jasno profiliše proevropska i reformska većina kvalifikovna da proces EU integracija pomjeri iz stanja mirovanja, iskoristi naklonost međunarodne zajednice i Evropske komisije za taj proces i društvo vrati u stanje stabilnosti i tako mu se omogući jasna i izvjesna evropska perspektiva, saopštio je danas predsjednik Udruženja pravnika Branislav Radulović.


Istakao je da intezitet izbora na lokalnom nivou i potreba političkih subjekata da prije svega zadovolje svoje pozicije u unutrašnjem političkom životu vidno otežava izgradnju neophodnog povjerenja i šire političke saradnje u parlamentu, koje bi dovelo do postizanja kvalifikovanih većina neophodnih za izbor pojedinih kadrova u pravosuđu, tužilaštvu i Ustavnom sudu što, nažalost, dovodi do produženog v.d. stanja u većem broju institucija i trajuće institucionalne krize.


“Rješavanje ovih pitanja i usvajanje izbornog zakonodavstva, su prioritet procesa u Crnoj Gori, za šta je potrebana kvalifikovana EU politička većina u Skupštini kao preduslov da se Crna Gora pomjeri iz trenutnog stanja mirovanja u procesu pridruživanja EU”, naveo je Radulović.


Kako je dodao, trenutni zastoj u EU integracijama nastao je i zbog nesnalaženja nove administracije i isključivanja srednjeg i višeg službeničkog nivoa kvalifikovanog za proces pridruživanja EU, što dovodi do gubitka instuitucionalne memorije, posebno u poglavljima 23 i 24, što dodatno umanjuje šanse Crne Gore da zadrži od ranije stečenu i privilegovanu poziciju države sa najboljom pozicijom da prva uđe u članstvo EU.


“Pritom Slovenija i Hrvatksa nijesu mjenjale svoju pregovaračku strukturu tokom procesa pridruživanja EU, a Crna Gora je mijenja već treći put”, naglasio je predsjednik Udruženja pravnika.


Dodatno, ukazao je, nastupio je i zastoj u zakonodavnoj aktivnosti pa tako nijesu ni u formi nacrta pripremljeni Zakon o Skupštini ili Zakon o Vladi, za koje postoji društveni konsenzus o neophodnosti donošenja ili se vidno kasni sa donošenjam godišnjeg programa rada Vlade i Fiskalne strategije, kao ključnih dokumentata izvršne vlasti.


“Takođe, u zakonodavnoj sferi nephodne su i kvalitetne dopune Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, Zakona o stečaju, Zakona o krivičnom postupku, Krivičnog zakonika i niza drugih zakona koji nijesu u skupštinskoj proceduri”, poručio je Radulović.